Algemene voorwaarden

Artikel 1. Definities

1.1. In deze algemene voorwaarden worden de hierna volgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven of uit de context anders blijkt:

  1. Floré Bloempreparatie: De gebruiker van deze algemene voorwaarden: Floré Bloempreparatie genoemd, gevestigd aan de Socrateslaan 1 te Assen, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder KvK-nummer 88707172;
  2. Algemene voorwaarden: Deze algemene levering- en betalingsvoorwaarden van Floré Bloempreparatie
  3. Klant: de wederpartij die een overeenkomst aangaat met Floré Bloempreparatie;
  4. Floré Bloempreparatie zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
  5. Overeenkomst: De overeenkomst, elke wijziging daarvan of aanvulling daarop tussen Floré Bloempreparatie en de klant;
  6. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door Floré Bloempreparatie georganiseerd systeem voor verkoop van producten of dienstverlening op afstand, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.
  7. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat de klant en ondernemer fysiek gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
  8. Bedenktijd: De termijn waarbinnen de klant gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
  9. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de klant om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
  10. Website: de website www.flore-bloempreperatie.nl die door Floré Bloempreparatie wordt beheerd;
  11. Bloemen: Geldend voor alle bloemen die de klant ter preparatie aan Floré Bloempreparatie aanbiedt;
  12. Preparatie: Geldend voor alle bloemen die door Floré Bloempreparatie geprepareerd zijn.

Artikel 2. Algemeen

2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten die Floré Bloempreparatie aangaat met derden.

2.2. Bij het sluiten van een overeenkomst is altijd de versie van de algemene voorwaarden van toepassing, wat op dat moment geldig was.

2.3. Afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk of via de e-mail zijn overeengekomen.

2.4. Indien van bepaalde, bij deze algemene voorwaarden geregelde onderwerpen, afwijkende bedingen zijn overeengekomen, blijven deze algemene voorwaarden voor het overige op de overeenkomst van kracht. Overeengekomen afwijkingen gelden nimmer voor meer dan één overeenkomst.

2.5. Indien één of meerdere van de bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. De nietige of vernietigde bepalingen zullen door Floré Bloempreparatie vervangen worden, waarbij voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling(en) in acht wordt genomen.

2.6. Indien Floré Bloempreparatie niet steeds strikte naleving van deze algemene voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat Floré Bloempreparatie in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze voorwaarden te verlangen.

2.7. Voorafgaand aan het sluiten van een overeenkomst (ook op afstand), wordt de klant gewezen op de algemene voorwaarden. De algemene voorwaarden staan beschreven op de website. Indien de klant dit niet kan inzien of aangeeft een kopie te willen ontvangen, zal deze verstuurd worden per e-mail of kosteloos per post.

2.8. Floré Bloempreparatie behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden te wijzigen.

Artikel 3. Aanbod en geldigheid

3.1. Het aanbod van Floré Bloempreparatie is vrijblijvend. Het assortiment dat wordt aangeboden kan gewijzigd worden.

3.2. Kennelijke (schrijf)fouten in prijs of omschrijving van het product te zien op alle social media kanalen, op de website of in offertes, overeenkomsten, publicaties en e-mailberichten zijn voor Floré Bloempreparatie niet bindend. Indien de klant op basis hiervan een overeenkomst heeft gesloten, dan mag de klant binnen 7 dagen, nadat  Floré Bloempreparatie de betreffende fout kenbaar heeft gemaakt, de overeenkomst ontbinden.

3.3. De verkoopprijs wordt aangeduid in euro´s inclusief BTW. De prijs is exclusief eventuele verzend- of bezorgkosten.

3.4. De op uitgebrachte op naam gestelde offertes die zijn opgemaakt door Floré Bloempreparatie hebben een geldigheidsduur van 7 dagen na dagtekening van de offerte, tenzij in de offerte anders is vermeld.

3.5. Aanbiedingen zijn slechts geldig gedurende de aangegeven actieperiode en zolang de voorraad strekt.

Artikel 4. Website en Social media

4.1. Floré Bloempreparatie garandeert niet dat de website en social media kanalen zonder onderbrekingen of fouten zal werken of dat alle fouten zullen worden verbeterd.

4.2. Floré Bloempreparatie is te allen tijde gerechtigd wijzigingen aan te brengen op de website en social media kanalen.
4.3. Floré Bloempreparatie heeft het recht om foto's te plaatsen op de website en social media kanalen. Indien de klant dit liever niet wil dan kan de klant dit voor de opdracht kenbaar maken. Hier wordt dan uiteraard rekening mee gehouden. 

Artikel 5. Gebruiksvoorwaarden

5.1.Bij gebruik van de website dient de klant zich op te stellen conform hetgeen van een verantwoordelijke en zorgvuldige internetgebruiker verwacht mag worden.

5.2.Het is de klant niet toegestaan de beveiligingsapplicaties op de website te omzeilen dan wel te kraken.

5.3.Het is de klant niet toegestaan de website op een dergelijke wijze te gebruiken dat daardoor de juiste werking van computersystemen van Floré Bloempreparatie of derden wordt aangetast dan wel dat daardoor andere gebruikers van de website worden gehinderd respectievelijk belemmerd.

Artikel 6. Totstandkoming van de overeenkomst

6.1.De overeenkomst komt tot stand nadat de klant uitdrukkelijk akkoord is gegaan met het aanbod en de algemene voorwaarden van Floré Bloempreparatie.

6.2. Nadat de overeenkomst tot stand is gekomen, stuurt Floré Bloempreparatie de klant een bevestiging via de e-mail. In deze bevestigingsmail zijn de gegevens van de bestelling van de klant opgenomen. Indien de klant geen bevestigingsmail heeft ontvangen of indien de bevestigingsmail de bestelling van de klant niet correct weergeeft, dan dient de klant binnen 7 dagen contact op te nemen met Floré Bloempreparatie.

6.3. Wijzigingen in de oorspronkelijke overeenkomst, van welke aard ook, schriftelijk of mondeling door of namens de klant aangebracht, die hogere kosten veroorzaken dan waarop bij de prijsopgave kon worden gerekend, kan Floré Bloempreparatie extra bij de klant in rekening brengen. De klant wordt zo spoedig mogelijk van de extra kosten op de hoogte gesteld.

6.4. De overeenkomst kan pas via de website tot stand komen nadat de klant tijdens het bestelproces heeft aangeklikt dat hij akkoord gaat met deze algemene voorwaarden.


Artikel 7. Herroepingsrecht en annulering

7.1. De producten die Floré Bloempreparatie levert zijn maatwerk. Hierdoor is op basis van de wettelijke uitzondering het herroepingsrecht niet van toepassing en heeft de klant niet het recht de overeenkomst binnen 14 dagen te ontbinden.

7.2. Annulering van de bestelling is mogelijk binnen 24 uur na de totstandkoming van de overeenkomst. Annulering dient telefonisch of via de e-mail te geschieden. Indien Floré Bloempreparatie op het moment van de annulering reeds kosten heeft gemaakt in het kader van de bestelling, dan heeft Floré Bloempreparatie het recht deze kosten als annuleringskosten aan de klant in rekening te brengen.


Artikel 8. Prijzen en prijswijziging

8.1. Alle vermelde prijzen zijn inclusief btw.

8.2. Indien de klant de bestelling wijzigt, dan kan dat tot extra kosten leiden.

8.3. Indien de conditie van de bloemen slechter is dan de klant aan Floré Bloempreparatie kenbaar heeft gemaakt dan kan dat tot extra kosten leiden. De klant wordt zo spoedig mogelijk van de extra kosten op de hoogte gesteld.

8.4. Floré Bloempreparatie kan ten alle tijden de prijzen wijzigen.


Artikel 9. Levering en verzendkosten

9.1. De klant kan de bloemen die geprepareerd moeten worden persoonlijk afleveren aan de Socrateslaan 1 te Assen. Indien de klant kiest om de bloemen per post te verzenden is dit altijd op eigen risico van de klant. De klant is te allen tijde verantwoordelijk voor het juist verpakken van de bloemen. Eventuele transportschade zal altijd, in overleg met de klant, gerepareerd worden. Hier kunnen extra kosten uit voortkomen.

9.2. Wanneer de preparatie gereed is, neemt Floré Bloempreparatie contact op met de klant. De klant kan op afspraak zijn bestelling ophalen in Assen. Floré Bloempreparatie kan de bestelling ook per post naar de klant sturen. Vanzelfsprekend is hierbij het risico op beschadigingen groter.

9.3. Floré Bloempreparatie is niet verantwoordelijk voor schade en/of vermissing welke door de bezorgdienst toegebracht is tijdens het afleverproces. Transportschade dient door de klant zo spoedig mogelijk via de e-mail aan Floré Bloempreparatie gemeld te worden.

9.4. De verzendkosten en eventuele verzekeringskosten zijn voor rekening van de klant.


Artikel 10. Bloemen van de klant


10.1. Floré Bloempreparatie zal in verband met het onder zich hebben van de bloemen van de klant alle veiligheidsmaatregelen nemen die van haar in redelijkheid verlangd kunnen worden om schade aan en verlies of diefstal van de bloemen te voorkomen.

10.2. Floré Bloempreparatie is op geen enkel moment aansprakelijk voor schade aan, het te niet gaan van of het gestolen worden van de bloemen gedurende de periode dat Floré Bloempreparatie de bloemen onder zich heeft, tenzij er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van Floré Bloempreparatie.

10.3. Bloemen die niet in de preparatie verwerkt worden, maar wel door Floré Bloempreparatie gedroogd zijn, blijven in het bezit van Floré Bloempreparatie. Wanneer u de overige bloemen graag terug wenst kan dat tegen betaling. De bloemen zijn als extra service gedroogd.

Artikel 11. Levertijd

11.1. Levertijden kunnen uiteen lopen van 6 tot 15 weken. Ten tijde van zijn order kan de klant naar de actuele levertijden informeren.

11.2. Alle door Floré Bloempreparatie aangegeven levertijden zijn naar beste weten vastgesteld en zullen zoveel mogelijk in acht worden genomen.

11.3. In het geval dat een met de klant overeengekomen leveringstermijn wordt overschreden ten gevolge van een gebeurtenis, die in feite buiten de macht van Floré Bloempreparatie ligt en niet aan haar doen en/of laten kan worden toegeschreven, wordt deze termijn automatisch verlengd met de periode dat zij ten gevolge van een dergelijke gebeurtenis werd overschreden.

 

Artikel 12. Betaling

12.1 Bij aanvang van de opdracht wordt de eerste helft (50%) in rekening gebracht. Deze dient binnen 14 dagen voldaan te worden.

12.2. Indien de klant persoonlijk zijn preparatie in Assen bij Floré Bloempreparatie komt ophalen, dan kan de klant (het restant) aldaar contant betalen, of het verschuldigde bedrag vooraf per bank overmaken.

12.3 Wanneer Floré Bloempreparatie de gehele betaling ontvangen heeft, zal de preparatie verzonden worden, dit geldt zowel voor het verzenden naar zowel binnen- als buitenland.

Artikel 13. Uitblijven van betaling

13.1. De klant dient binnen 14 dagen, nadat de klant telefonisch of per email door Floré Bloempreparatie ervan in kennis is gesteld dat zijn preparatie gereed is, de preparatie op te halen en/of te betalen. Wanneer de betaling uitblijft en de klant geen gehoor heeft gegeven aan een gestuurde ingebrekestelling, dan is Floré Bloempreparatie genoodzaakt om een incassobureau in te schakelen. De bijkomende incassokosten, overeenkomstig de Wet Incassokosten, en rente komen dan bovenop het openstaande bedrag.

13.2. Indien de klant de factuur niet binnen een (1) maand heeft betaald, is Floré Bloempreparatie gerechtigd om over te gaan tot verkoop van het gemaakte product aan een andere partij. Het door de klant betaalde aanbetaling van 50% wordt dan niet teruggestort naar de klant. Deze aanbetaling wordt gezien als de kosten die gemaakt zijn (arbeid, materiaal, administratie).

13.3. Totdat de eventuele verkoop aan een derde partij is geslaagd, blijft de klant verantwoordelijk voor de betaling van de factuur. Als het product aan een derde partij wordt verkocht, blijft de klant verantwoordelijk voor de gemaakte incassokosten.

Artikel 14. Garantie

14.1. De klant heeft de verplichting bij ontvangst van de preparatie, te controleren of de preparatie voldoet aan de vereisten die voortvloeien uit de overeenkomst. Indien de klant van mening is dat de preparatie, niet voldoet, dient hij dit zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 2 weken nadat hij het gebrek ontdekt heeft, schriftelijk of via de e-mail en gemotiveerd aan De Floré Bloempreparatie mede te delen.

14.2. Bepaalde bloemen kunnen krimpen, dit is afhankelijk van het soort bloem. Dit valt niet onder garantie.

14.3. Bloemen kunnen gevoelig zijn voor verkleuren tijdens het droogproces. Dit is afhankelijk van vele factoren, zoals kwaliteit, versheid van de bloemen voor het droogproces, het soort bloem, de kleur van de bloem. Sommige bloemen verkleuren amper, andere worden donkerder, feller van kleur, lichter of kunnen zelfs een patroon verliezen. Dit is een geheel normaal proces waar Floré Bloempreparatie weinig invloed op uit kan oefenen. Dergelijke kleurveranderingen vallen niet onder garantie.

14.4. Wanneer bloemen in hars worden gegoten kan de kleur van de bloem veranderen. Door warmteontwikkeling tijdens de uitharding kan de kleur veranderen en kan het blad van de bloem impregneren. De hars trekt als het ware in de bloem. Dat betekend dat het blad al dan niet plaatselijk semitransparant kan worden. Dit gebeurt vooral bij lichte/witte bloemen. Dit valt niet onder de garantie.

14.5. Op de preparatie geldt een garantie van 6 maanden op het kleurverloop van de epoxy.

14.6. Floré Bloempreparatie biedt geen garantie op harsgietingen welke buiten hebben gestaan.

14.7. Wanneer de preparatie schade opgelopen heeft, dan repareert Floré Bloempreparatie op verzoek van de klant dit tegen kostprijs.

14.8. Indien Floré Bloempreparatie definitief stopt met de productie van harsgietingen, kan de klant Floré Bloempreparatie niet verplichten eventuele opgelopen schade aan harsgietingen te repareren.

Artikel 15. Klachten

15.1. Bij Floré Bloempreparatie ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Floré Bloempreparatie binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

15.2. Klachten over de preparatie worden niet (verder) en behandeling genomen en de garantie komt te vervallen indien:
a. het gebrek niet onverwijld na constatering van het gebrek aan Floré Bloempreparatie is gemeld;
b. de klant zelf reparatie- of andere werkzaamheden aan de preparatie heeft uitgevoerd of heeft laten uitvoeren;
c. het gebrek veroorzaakt is door de klant of door een derde, zoals stoten of laten vallen.

Artikel 16. Aandachtspunten harsgietingen

16.1. Wanneer de klant een bloem of ander item door Floré Bloempreparatie in hars laat gieten is dit geheel op eigen risico. De klant dient zich ervan bewust te zijn dat het gieten in hars altijd een risico met zich mee brengt en geen enkele gieting hetzelfde is. Floré Bloempreparatie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de beschadigingen van de eigendommen van de klant.

16.2. De harsgietingen worden met de grootste zorg gemaakt. Het proces is handwerk. Het kan voorkomen dat de gieting niet honderd procent rond of haaks is, dat de hechting van de mal zichtbaar is aan de buitenzijde van de harscilinder of dat de bloem is gaan impregneren waardoor deze plaatselijk semi-transparant kan ogen. Het kan voorkomen dat tijdens het proces van uitharden er een “vervuiling” uit de bloem in de hars terecht komt. De hars is doorgaans helder, maar kan soms wat geel of wit van kleur zijn.

16.3. Floré Bloempreparatie verleent geen garantie op het vormen van luchtbellen in de harsgieting.

16.4. Door de meerdere harsgietingen kunnen lijnen van de diverse gietingen in de preparatie te zien zijn.

16.5. Voor alle preparaties geldt: zet de preparatie niet in de zon. Ondanks de UV filter kan dit het verouderingsproces versnellen! De snelheid waarin bloemen verkleuren verschilt per bloem.

Artikel 17. Aansprakelijkheid

17.1. Floré Bloempreparatie zal aan haar verplichtingen voldoen zoals van een bedrijf in haar branche mag worden verwacht, maar aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade, met inbegrip van overlijdens- en letselschade, gevolgschade, bedrijfsschade, winstdervingen en/of stagnatieschade, die het gevolg is van handelen of nalaten van Floré Bloempreparatie, dan wel door haar ingeschakelde derden, tenzij dwingendrechtelijke bepalingen zich hiertegen verzetten.

17.2. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet en/of bewuste roekeloosheid van Floré Bloempreparatie

17.3. Floré Bloempreparatie is niet aansprakelijk voor eventuele schade veroorzaakt door het tijdelijke niet beschikbaar zijn van de bestelmogelijkheid, onbereikbaarheid of verwijdering van haar website wegens onderhoud of anderszins.

17.4. Floré Bloempreparatie is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat de klant onjuiste en/of onvolledige gegevens verstrekt heeft (nalatigheid van de klant).   

17.5. Floré Bloempreparatie is niet aansprakelijk voor verminking of verlies van gegevens als gevolg van verzending van de gegevens met behulp van telecommunicatiefaciliteiten.

17.6. Floré Bloempreparatie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor immateriële schade.

17.7. Indien Floré Bloempreparatie aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van Floré Bloempreparatie beperkt tot het bedrag van de door de verzekeraar van Floré Bloempreparatie gedane uitkering. Indien de verzekeraar in enig geval niet tot uitkering overgaat of de schade niet door de verzekering wordt gedekt, dan is de aansprakelijkheid van Floré Bloempreparatie beperkt tot het factuurbedrag, althans tot dat gedeelte van de overeenkomst waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

17.8. Floré Bloempreparatie is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat het product scherpe randen/hoeken bevat.

Artikel 18. Overmacht

18.1. Floré Bloempreparatie is niet gehouden tot het nakomen van een of meer verplichtingen onder de overeenkomst of tot het betalen van schadevergoeding indien er sprake is van overmacht.

18.2. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan: weersinvloeden; diefstal; stroom- en internetstoring; virusinfectie of computervredebreuk door derden; natuurrampen; terrorisme; belemmeringen door derden, die van overheden inbegrepen; geen beschikbaarheid van één of meer personeelsleden; belemmeringen in het vervoer; werkstakingen; oproeren, oorlogen ; verlies van of beschadigingen aan producten bij het transporteren daarvan; ex- en importverboden; branden, storingen en ongevallen; overheidsmaatregelen.

18.3. Onder overmacht dient tevens te worden verstaan een niet-toerekenbare tekortkoming van een toeleverancier van Floré Bloempreparatie.

18.4. Indien Floré Bloempreparatie weet of het vermoeden heeft dat zij de bestelling (deels) niet tijdig kan leveren door overmacht, dan stelt Floré Bloempreparatie de klant daarvan zo spoedig mogelijk via de e-mail op de hoogte.

Artikel 19 Opschorting en ontbinding

19.1 Floré Bloempreparatie is gerechtigd de uitvoering van de overeenkomst met onmiddellijke ingang op te schorten indien na het sluiten van de overeenkomst Floré Bloempreparatie ter kennis is gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de klant de verplichtingen niet zal nakomen.

19.2. Floré Bloempreparatie is bevoegd de overeenkomst te ontbinden, indien de klant de verplichtingen uit de overeenkomst niet of niet volledig nakomt en de klant geen gehoor heeft gegeven aan een gestuurde ingebrekestelling. Indien nakoming blijvend onmogelijk is, dan kan een ingebrekestelling achterwege blijven.

19.3. Voorts is Floré Bloempreparatie bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.

19.4. Floré Bloempreparatie is bevoegd de overeenkomst te ontbinden, indien de klant surseance van betaling verzoekt of deze aan de klant wordt verleend, ingeval de klant failliet wordt verklaard of een verzoek daartoe wordt ingediend, ingeval de klant niet in staat is aan zijn schulden te voldoen, onder curatele wordt gesteld, of ingeval een bewindvoerder wordt benoemd.

19.5. Indien Floré Bloempreparatie tot opschorting of ontbinding overgaat, is zij op generlei wijze gehouden tot vergoeding van schade en kosten daardoor op enigerlei wijze ontstaan.

Artikel 20. Geheimhouding, Privacy en AVG

20.1. Floré Bloempreparatie en de klant zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De partij die vertrouwelijke informatie ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel waarvoor deze verstrekt is.

20.2. Floré Bloempreparatie is gehouden om de Uitvoeringswet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en overige wet- en regelgeving betreffende de verwerking van persoonsgegevens na te leven en overeenkomstig te handelen. Bij de overeenkomst op afstand wordt tevens naar het privacy statement op de website van Floré Bloempreparatie verwezen.

Artikel 21. Toepasselijk recht en bevoegde rechter

21.1 Op de overeenkomst tussen Floré Bloempreparatie en de klant is Nederlands recht van toepassing.

21.2 Alle geschillen ter zake van overeenkomsten tussen de klant en Floré Bloempreparatie worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Floré Bloempreparatie gevestigd is. De klant heeft 1 maand de tijd nadat Floré Bloempreparatie zich schriftelijk jegens de klant op dit beding heeft beroepen, om voor beslechting van het geschil voor de volgens de wet bevoegde rechter te kiezen.

Artikel 22. Bewaartermijnen

22.1 Floré Bloempreparatie hanteert een bewaartermijn van twee weken van de door de klant aangeleverde bloemen en/of persoonlijke items zoals foto’s, linten, sieraden enz. Indien de klant niet reageert op verzoek tot contact is Floré Bloempreparatie gemachtigd om de bovengenoemde items te vernietigen. Dit is van toepassing in de volgende situaties;
a. De klant heeft zijn bloemen aangeleverd, maar heeft verzaakt te communiceren over de verdere wensen.
b. De preparatie is klaar en Floré Bloempreparatie heeft de klant hier van op de hoogte gesteld. Indien betaling uitblijft (ook na een (gerechtelijk)incasso traject)) is Floré Bloempreparatie gerechtigd de preparatie te vernietigen of te verkopen.
c. Indien de betaling wèl door de klant voldaan is en de preparatie na 4 weken nog niet opgehaald is, mag Floré Bloempreparatie de preparatie vernietigen/verkopen.