Faq

Moet ik mijn preparatie vooraf reserveren?

Wij vragen onze klanten om minimaal 1 maand voordat de bloemen bij ons binnen komen te reserveren. Dit zodat wij je preparatie kunnen opnemen binnen onze planning en zodat je zeker bent van je plekje. 

Ben je toch te laat met reserveren of wil je rouwbloemen prepararen, wij vragen je dan om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Wij proberen met deze overwachte situatie zoveel mogelijk rekening te houden. 

Het kan voorkomen dat wij een opnamestop inlassen, wij zullen je dan hierover informeren op de website of bij de aanmelding. 

Moet ik een aanbetaling doen?

Indien wij je reservering hebben bevestigd, je wensen uitvoerig hebben besproken en je hiermee akkoord gaat sturen wij de rekening op. Het is belangrijk dat minimaal de aanbetaling van 50% binnen 2 weken betaald is. 

Voor rouwbloemen (of last minute boeketten) vragen wij je om de aanbetaling te doen voordat je de bloemen naar ons opstuurd. 

Wanneer moet ik het volledige bedrag betalen.

Indien je preparatie af is, versturen wij deze pas naar je op indien de volledige factuur betaald is. Wil je de preparatie liever ophalen? dan kun je het resterende bedrag contant bij ons betalen. 

Wat is de levertijd?

Levertijden kunnen uiteen lopen van 6 tot 16 weken. Bij 6 weken moet je denken aan de bedels. De grootste preparatie stukken duren 10 tot 16 weken. Tijdens het proces houden wij de klant hiervan op de hoogte. 

Wat als mijn bloemen niet meer in goede staat zijn?

Als je bloemen bij ons binnen komen en wij constateren dat de bloemen niet in goede kwaliteit zijn, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op. 
Mocht dit voorkomen dan kunnen wij de slechte bloemen vervangen (tegen meerprijs) of we gebruiken alleen de goede bloemen en kijken naar de mogelijkheden. Wij zullen dit altijd in overleg doen met de klant. 

Veranderen mijn bloemen door het preparatieproces?

Bloemen kunnen gevoelig zijn voor verkleuren tijdens het droogproces. Dit is afhankelijk van vele factoren, zoals kwaliteit, versheid van de bloemen voor het droogproces, het soort bloem, de kleur van de bloem. Sommige bloemen verkleuren amper, andere worden donkerder, feller van kleur, lichter of kunnen zelfs een patroon verliezen. Dit is een geheel normaal proces waar wij weinig invloed op uit kan oefenen. 

Bepaalde bloemen worden niet mooi of kunnen niet goed gedroog worden. Wij zullen je dan hierover informeren. 

Veranderen mijn bloemen door de epoxyhars?

Wanneer bloemen in hars worden gegoten kan de kleur van de bloem veranderen. Door warmteontwikkeling tijdens de uitharding kan de kleur veranderen en kan het blad van de bloem impregneren. De hars trekt als het ware in de bloem. Dat betekend dat het blad al dan niet plaatselijk semitransparant kan worden. Dit gebeurt vooral bij lichte/witte bloemen

Ik weet nog niet welke afmeting ik wil?

Wil je graag je bloemen prepararen, maar weet je nog niet hoe je bloemen eruit gaan zien of wat het beste past. Je kunt dan gewoon een reservering maken en de aanbetaling voldoen. Indien wij de bloemen binnen hebben zullen wij de bloemen beoordelen en de mogelijkheden met je bespreken. 

Hoe wordt het ontwerp gemaakt?

Elk epoxystuk wordt met de hand gegoten. Hierdoor kan de compositie, hoogte en afwerking per stuk verschillen. 

Bij ontwerpen vanaf 15x15 cm wordt vooraf ter goedkeuring een ontwerp gestuurd. Dit betreft een ontwerp met de gedroogte bloemen, door het gieten kan het ontwerp en het uiteindelijke resultaat altijd iets van elkaar afwijken.

Als niet alle bloemen worden gebruikt, krijg ik deze dan terug?

Nee. We drogen en gebruiken alleen de mooiste bloemen voor in de preparatie. We drogen altijd wat extra bloemen zodat we wat speling hebben (indien er iets mocht mislukken). De bloemen die wij niet gebruiken zullen wij vernietigen. 

Heeft mijn preparatie speciaal onderhoud nodig?

Epoxy is breekbaar en niet krasvast, houdt hier rekening mee. Wil je de preparatie schoonmaken? gebruikk hiervoor dan een zachte doek, bijvoorbeeld een autopoetsdoek of stofdoek. Wil je het wassen, gebruik alleen lauw water en geen schoonmaakmiddelen.

Het is belangerijk dat je de preparatie nooit in de zon of in het felle daglicht wordt geplaatst. Ook direct onder een spot is niet aan te raden. Dit om een te snel kleur verloop tegen te gaan.

Kan ik altijd langs komen?

Wil je bloemen langsbrengen, of een gesprek ter informatie? Wij maken dan graag een afspraak met je. Floré bloempreparatie is gevestigd aan huis in Assen. Om teleurstelling te voorkomen is het maken van een afspraak noodzakelijk. Je kunt hiervoor ons contactformulier invullen. 

Kan ik mijn reservering annuleren?

Annulering van de bestelling is mogelijk binnen 24 uur na de totstandkoming van de overeenkomst. Dit omdat er vrijwel direct inkoop/arbeidskosten worden gemaakt. Wordt dit niet binnen 24 uur gedaan, dan kunnen wij annuleringskosten in rekening brengen.

Een preparatie is een ambachtelijk maatwerk product. Om die reden zijn onze producten uitgesloten van herroepingsrecht (je kunt je order niet retourneren).

Annulering dient telefonisch of via de e-mail gedaan te worden.

Wat is verder belangrijk om te weten?

Vanwege de warmte van epoxy en om de bloemen te beschermen is het noodzakelijk dat het stuk in meerdere lagen gegoten word. Deze zijn vanaf de zijkant licht zichtbaar. 

Er zullen in een preparatie altijd een paar luchtbellen te zien zijn, ondanks dat we de epoxy luchtvrij mengen en gieten. Natuurlijk proberen wij dit zoveel mogelijk te voorkomen, door deze luchtbellen op tijd te verwijderen. 

Door de warmteontwikkeling kan de epoxyhars soms een wat gelige of juist een witte kleur/waas hebben. Dit gebeurd vooral bij een grote gieting.